有恒君(拯救剧荒)

“君子以言有物而行有恒”,关注不迷路

我是一位梦想家,总梦想着未来种种。——去他*的世界第二季·终季之章

“无尽的平淡和沉重的威压就是生活的构成部分,学会对苦痛负责,从苦痛中成长。”

Every time I shed tears

每次我拭去泪水

In the last past years

在过去那些年里

When I pass through the hills

当我经过那些山川

Oh, what images return

哦,那些画面都重新浮现在脑海中

That origin of all my strong and strange moods

盼望探求所有我强烈又奇怪的坏脾气的起因

I grew up in declivities

我在敧斜的山坡上长大

Others grow up in cities

其他人却在城市里成长

Where first love and soul takes rise

那里有初恋和飘荡的灵魂

There where times in my life

有我生命时光中的部分

When I felt mad and deprived

但我感到气愤又困苦

And only the slopes gave me hope

只有那些山坡能给我希望

When I pass through the leg high grass, I shall die

当我经过似腿高的草丛时,我将会与世长辞

Under the jasmine, I shall die

在茉莉花下,我的生命在渐渐消失

In the elder tree

在年老的树上

I need not try to prepare for a new coming day

我不必试着新的一天的到来而准备

Where is it that fills the deepness I feel?

能填补我的空虚的东西在哪里?

You will say I'm not Robin the Hood

你会说我又不是罗宾汉(罗宾汉是英国民间传说中的英雄人物)

But how could I hide from top to foot

但是我又怎能做缩头乌龟

That I lost something in the hills

我在山中丢失了一些东西






评论 ( 41 )
热度 ( 1479 )
  1. 共100人收藏了此图片
只展示最近三个月数据

© 有恒君(拯救剧荒) | Powered by LOFTER